Het is do sep 09, 2010 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Chiptuning clio sport197
BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 7:51 pm 

Om alle misverstanden te vermijden, mappings gebeuren op aanvraag (en betaling).

Voor een dag te rollen/testen/afstellen moet ik zowieso 5/600 € aftikken dus ik ga mezelf niet voor verassingen plaatsen zoals in het verleden al gebeurd is.

Aanstaande zaterdag zal ik in overleg met Fastchip en Dynojet een nieuwe dynodag inplannen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 9:19 pm 

geen probleem Jo!!!

trouwens, ik heb op uw filmpjes wel skilz zijn RS aan het werk gezien. die klonk wel ferm ook. is die ook gemapped van fastchip?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 03, 2010 9:21 pm 

jups

die ex van Bart ook (die grijze) en die had ook een héél goed resultaat. Denk dat de meeste RS'n ondertussen door Fastchip gedaan zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 9:16 pm 

Diegene die zo graag op de testbank wilden, of een mapping door henk willen laten doen, tis de moment om in te schrijven bij meetings/dyno 8 mei...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 6:12 pm 

Ik kan deze dag niet gaan.
Maar heb al eens een mailke gestuurd. En daar kon ik uitmaken dat de tuning niet op maat word gemaakt(of heb ik het verkeerd begrepen?).
En volgens hun kwam er enkel 5NM erbij. Is dit niet een beetje weinig?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 6:21 pm 

Je moet naar ziptuning of iets dergelijks gaan, die beloven 25pk en 50Nm extra.

Zaterdag nog iemand gehad op de testbank die bij een dergelijk bedrijf heeft geweest, veel geld achter gelaten heeft, en met een heel goed resultaat de testbank heeft verlaten.

Vermogenwinst: 0.0 pk
Koppelwinst: geen 5 Nm

Succes ermee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 6:31 pm 

Henk doet wel alles op maat... feit is wel dat hij zelf een 197 had/heeft, en hij weet dus wat er allemaal aangepast moet worden...
Maar ge moe ni al te slim zijn om te weten dat als uwe auto op een testbank gemapped word, dat et op maat is e :S...
En idd zoals Jo zei, er zijn er al meerdere naar Henk gekomen voor alles opnieuw te doen, na het gepruts van andere... laat uwe clio 'chippen' bij eender welk goedkoop bedrijfje zonder op de bank geweest te zijn, en ge rijd geen jaar ermee ;).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 7:11 pm 

davidV schreef:
Ik kan deze dag niet gaan.
Maar heb al eens een mailke gestuurd. En daar kon ik uitmaken dat de tuning niet op maat word gemaakt(of heb ik het verkeerd begrepen?).
En volgens hun kwam er enkel 5NM erbij. Is dit niet een beetje weinig?

mijn excuses voor de "direktheid" in mijn vorige post. Moest effe afkoelen want posts zoals deze doen mijne tikker een beetje overslaan. Ik hoop dat je de tijd neemt om heel deze post door te lezen want het zal een lange tekst worden.

puntje1:

als je op internet gaat kijken naar chippen dan vind je waarschijnlijk 1001 paginas en bedrijven. Als je op een willekeurig bedrijf klikt dan zie je gelijk ook alle automerken staan. Voor ELK type van ELK merk is er wel een chip voorhanden.

Nu moet iemand mij effe uitleggen hoe zoiets mogelijk is ??? Heeft iemand een idee hoeveel tijd er in één simpel programma zit ? Ik wel, kan nu al zeggen dat het geen uren maar dagen zijn.

Puntje2: bij datzelfde willekeurige bedrijf staat bij elke auto en type het vermogen voor en het vermogen na de aanpassing. Heb je die getallen al eens goed bekeken ???

Zelfs voor atmospherische motoren geven ze daar getallen op die zelfs niet haalbaar zijn met turbo motoren !

Puntje3: bij datzelfde willekeurige bedrijf breng je je wagen binnen, de laptop wordt eraan gehangen, programma wordt erin gezet...voila ! Das dan 600 €, bedankt en tot de volgende keer !
Benzinemap ? Krijg je niet te zien...
Ontstekingsmap ? Krijg je niet te zien...
AFR ? Krijg je niet te zien...

Wat weet je nu eigenlijk na de mapping ??? Zit dat beloofde vermogen er ook daadwerkelijk in ? En komt het er ook uit ? En hoe komt het eruit ???

Ze smeren U daar een heleboel verkoopspraatjes aan wat voor de doorsnee mens héél erg op chinees lijkt maar omdat ze het zo mooi verpakken en uitleggen vind je het best want op het einde van de rit is je wagens immers dik getuned ! Althans...dat denk je.

Puntje4: Wanneer je na verloop van tijd er dan eindelijk achterkomt dat het toch niet is wat je verwacht had ga je links en rechts wat informeren. Plots valt die roze bril af en lees je héél wat negatieve dingen op het net over jouw willekeurig bedrijf en dan slaat de twijfel helemaal toe.

Op dat ogenblik besluit je om toch maar eens naar een testbank te gaan om het vermogen te laten meten. Daar zak je helemaal door de grond omdat je uiteindelijk héél véél hebt betaald voor gebakken lucht. In sommige gevallen is het zelfs zo erg dat je minder vermogen hebt dan voor het zogenaamde chippen.

Puntje5: Ik doe ondertussen al een jaar of 4 de dynodays en heb al héél wat beteuterde gezichten gezien. Diverse wagens op de testbank gezien die door het willekeurig bedrijf werden gechipped en die als een dulle terug gegaan zijn naar dat bedrijf.

Resultaat: willekeurig bedrijf wast zijn handen in onschuld en zegt dat je de wagen zo afgetrapt hebt dat er door technische mankementen een pak vermogen weggevloeit is. Garantie: 0

Puntje6: Custom maps: dit betekent dat er daadwerkelijk een LIVE mapping gedaan wordt OP een testbank. Dus niet het oekiewoekie gedoe van meneer willekeurig bedrijf.

Puntje7: FASTCHIP: dit bedrijf verkoopt dus GEEN gebakken lucht maar zegt je hoe het daadwerkelijk zit en wat je kan verwachten. Tijdens de afgelopen 4 jaar heb ik al zoveel mappings gezien van hem dat ik ze niet meer kan tellen. Telkens met resultaat !! Hier op het forum zitten enkele mensen die met problemen zaten van allerlei aard in hun ecu's en/-of programma. Na een bezoek aan Fastchip en de testbank waren hun klachten voorbij.

Puntje8: Technisch aspect: ik weet niet hoe dikwijls ik het nog moet herhalen maar een atmosperische wagen is een drama om te chippen. Deze motoren zijn door de fabrikant al zodanig ontwikkeld dat er nog weinig overblijft. Renault engineering is daar een mooi voorbeeld van. De twingo 133 is gebaseerd op een oud type motor, namelijk de K4M, en door renault aangepast met andere spruitstukken. Deze motor is tot op het einde uitgeperst door renault engineering maar toch heeft Fastchip het gepresteerd om er nog extra vermogen van 4 pk aan de wielen en 9 Nm extra uit te persen. Dit op een compleet standaard auto !!!

Ik kan nog wel een uurtje doorgaan maar omdat ik er zo de pest in heb doe ik echt geen moeite meer om mensen te proberen overtuigen. Mensen willen opgelicht worden dus voor mijn part doen ze maar. Ik zie ze wel verschijnen binnen enkele maanden om hun chip van meneer willekeurig bedrijf te laten nakijken op de testbank. :idea:

Nog even dit... ik lees op diverse fora veel over RS'n met uitlaat van hier en uitlaat van daar. Die uitlaat brengt 0.0000 extra vermogen op ! Geloof het of niet... maar enkel bij een chip of remap heeft die uitlaat een gunstig effect.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 8:21 pm 

Ik wou niemand aanvallen en zeg ook niet dat fastchip brol is hè!
Ik weet ook wel dat ik niet naar ziptuning of wat dan ook moet gaan. Daarom dat ik ook hier info vraag aan mensen die wat meer van renault kennen. Ik weet ook wel dat een non turbo motor niet gemakkelijk te tunen valt. En ook dat ge u niet blind moet staren op de cijfertjes die op sommige website's staan. En ik heb uw tekst goed gelezen ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 8:02 pm 

heb u tekst ook goed gelezen Jo, nog eens zien hoe ver dat zou zijn voor mij om naar daar te bollen en me dan eventueel aanmelden

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]